torsdag 6 januari 2011

Förutsättningar

Alla har vi olika förutsättningar för att kunna gå ner i vikt! Jag vill ge inspiration till alla som har det lite svårare än andra, liksom mig själv ...

Jag vet att det är lätt att komma med bortförklaringar samt ursäkter, jag är en av dom som gärna gör det .. MEN, jo det finns ett MEN !

Jag har jättesvårt för att få den motionen som (kanske) är nödvändig för att viktnedgången ska gå fortare!

Jag är ensam med 2 små! Jag har en syskonvagn så visst kan jag ge mig ut ... Men i snöyra å oplogade vägar är det omöjligt, njae, inte omöjligt, men en mycket godtagbar ursäkt!
Sambon jobbar tidiga mornar och sena kvällar, så mina planer om att gå ut och motionera när han kommit hem går i stöpet just nu då jag oftast sover när han kommer hem.

Men varför går jag då inte upp tidigare, eller lägger mig senare, så jag ändå får möjligheten att komma ut ?!
Då har jag ytterligare en vad jag tycker, godtagbar ursäkt, jag har mycket oroliga nätter med mina gossar, och är glad om jag får sova 3 timmar i sträck utan att någon av dem vaknar! Lillgossen blir 4 månader och äter flera gånger per natt, och min store gosse fyller 4 men ropar efter mig när han måste kissa, har kissat i sängen, vaknar och ledsen pga mardröm, and so on ....
Jag har inte den minsta egentid, och jag är glad om jag hinner sitta ner och i detta fall blogga en stund, innan jag slockanar av utmattning!

Nu har jag dragit ner betydligt på socker och fett intaget, så kanske energin kommer tillbaka litegrann på naturlig väg nu när kroppen inte får den snabba energin! Men nu ikväll hade jag tänkt köra Zumba, men klockan är 20.41 å ingen av killarna sover än å jag är helt slut, minst sagt! Dödstrött ...

Alla tips å råd på vad man kan göra hemma eftersökes!

Aminings dags - lillen vill tydligen inte somna med napp ...

Pussilago, til next time!

PS: Anna, vi har haft snöstorm idag, och är minst sagt insnöade då jag inte hunnit komma ut å skotta ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar