söndag 9 januari 2011

Helgen snart över....!

Hej  på er!

Haft ett sjukt SÖTSUG. Det är verkligen så. Men nu har helgen snart varit. Fredag utan godis och dricka, lördag utan godis och dricka. Och framför tv:n när man är som mest suuuuuugen. Tror det är lite psykiskt faktiskt, men det sitter faktiskt en liten gubbe i min skalle som gnäller om " inget godis , inget godis, inget sött" det blir jobbigt.
 Men det beror mest dels på att man ska ge sig och för att man går i dessa tankebanor om viktnedgång! Det minskar väl med tiden...?
 Kan erkänna att jag inte fullt ut har börjat röra mig som jag verkligen ska ta tag i, jag har alltid varit en periodare, kört stenhårt och sedan lanar det åsså kör jag järnet igen.... allsidigt och lika över hela året är väl det som är nyttigt...! Dit ska jag komma!!!

Ser att ni andra dricker light och sånt. Men alla ska vi köra olika.
Jag har varit helt emot LIGHT PRODUKTER sedan två år tillbaka. Kör aldrig light. Utan kör med äkta smör, vanlig hederlig grädde och ska det vara cola så ersätter jag inte det med light utan tar hellre ett glas faktiskt.
Kommer att fortsätta så framöver, men ta betydligt mindre portioner och mer grönsaker och sådant.
 Det är inte alls lätt att ta liiiite, när man äter mer än den man är tillsammans med. Men nu måste jag! För att min magsäck inte ska orka äta en hel pizza, en överfull tallrik + en massa skit till kaffet. Jag har verkligen problem att ta för mycket av allt, ALLTID,.. det ska jag inte ljuga om!
 Inser mer och mer att jag måste äta tätare och mycket mindre.
 Många är emot "drycker" soppor" ja , alla dessa dieter. Jag ska ta någon drink då och då som ersättning för någon måltid, men inte alltid. För jag känner mig ALLDELES för väl faktiskt :D, går jag ner av en diet på soppa, går jag upp direkt igen,.. kommer INTE hålla i längden. Provar MASSOR AV GGR.
 Jag kommer ALDRIG orka hålla mig undan ett liv med godsaker, men mindre av det goda.
 Och just nu ska jag lägga ner manken och få bort sötsuget, därav inget sött för en period.

 Sen ska vi väl sporra varandra och skriiiiva här när vi tränar???? För min del blir jag mer sugen när man ser att andra håller igång! Det får mig att tagga ännu mer!
Vi ska ju göra detta tillsammans??!!

Ska iväg till min kusin i Uddeholm snart, hon ska bjuda på hemmagjorda hamburgare. Det ska bli gott.
Sedan Kaffe UTAN ja ni vet ;D

Angående vikten, jag väger mig nog en gång i veckan...
Sist jag nämnde min vikt var den tresiffrig, då vägde jag mig på eftermiddan, igår vägde jag mig direkt på morgonen naken och nykissad, då var jag 2 kg lättare. Så morgonen blir det, och då under tresiffrigt!! hihi!!

STOR KÄMPA KRAM!!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar